Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Hypnotisera dina besökare med smart UX-design och konverteringsoptimering.

Att få in besökare på sin hemsida är toppen, men elda inte för kråkorna. Se till att dina besökare gör det du vill att de ska göra.

comdeva-anställda-spelar-vr

Varför behöver jag tänka på UX-design och användarvänlighet?

  • För att du har knappt 3 sekunder på dig att fånga din kunds intresse
  • Dina besökare tar blixtsnabba beslut om din hemsida är relevant eller inte
  • En trygg besökare kommer i mycket högre grad att konvertera (köpa, boka, kontakta dig)
  • Smart UX-design uppmanar, uppmuntrar och motiverar dina besökare till konvertering
konverteringsoptimering-fore-och-efter

”72% av dina kunder vill inte ta ett köpbeslut utan att ha läst kundrecensioner.”

Vår metod för att öka konverteringar

Steg 1

Nuläge

Utifrån ditt nuläge identifierar vi områden att förbättra.

Step 2

Hypotes

Vi föreslår förbättringar som vi tror ger effekt.

Step 3

Produktion

Nya sidor, nytt innehåll, nya erbjudanden.

Step 4

A/B-testning

We analyze your brand and goals to craft a winning ad strategy.

Step 5

Utvärdering

Tillsammans går vi igenom utfallet och hur vi går vidare.

Custom Advertising Solutions for Every Platform

Facebook Ads

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Facebook Ads

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Facebook Ads

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Facebook Ads

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Är du trött på att din hemsida får massor med trafik som inte konverterar? Då kan konverteringsoptimering vara rätt för dig!

SMALL

15 000

kr

För den mindre hemsidan

I detta paket ingår:

Liten CRO audit

Åtgärdslista

MEDIUM

Bästsäljare

25 000

kr

För den mellanstora hemsidan

I detta paket ingår:

Mellan CRO audit

Åtgärdslista

LARGE

fr 45 000

kr

För den stora hemsidan eller ehandeln

Vår största audit börjar på 45 000kr. Kontakta oss för att se hur vi kan göra en audit för dig.

Custom Advertising Solutions for Every Platform

MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.

Vanliga frågor om konverteringsoptimering och UX-design

Vad är en konvertering?

En konvertering innebär att en besökare gör något på webbplatsen som du vill att den ska göra. Oftast ett köp i en e-handel eller kontakt via formulär, telefon eller mail.

Vad är konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering är arbetet med att öka andelen konverteringar på din webbplats utifrån antal besökare.

Till exempel att gå från att 3 av 100 fyller i ett formulär till att 5 av 100 gör det.

Du kan öka antalet konverteringar genom att få in fler besökare, men här arbetar vi med att samma antal besökare ska ge mer resultat.

När är det läge att arbeta med konverteringsoptimering?

Det korta svaret är: alltid! Förutsatt att du har besökare på din hemsida.

Konverteringsoptimering gör mer nytta ju lägre konverteringsgrad du har i ditt utgångsläge. Om till exempel en av tusen besökare kontaktar dig så har du en enorm förbättringspotential.

Hur vet jag om konverteringsoptimering fungerar?

Genom ett pragmatiskt och systematiskt arbetssätt med hypotes, förändring, test och utvärdering kan vi åstadkomma stora förbättringar på din hemsida.

Vi vågar lova att konverteringsoptimering fungerar. Frågan är hur stor positiv förändring vi kan uppnå.

Vad är en bra konverteringsgrad?

Det beror helt och hållet på bransch, produkt och målgrupp.

Generellt (med ”vanlig” leadsgenerering och e-handel) kan man säga att en konverteringsgrad på 2-5% som är bra.

För vissa branscher är det fantastiskt att bara få en förfrågan om året om de potentiella affärerna är stora, därför är det svårt att säga en generell siffra, det är helt och hållet upp till din situation.

Du är helt klart intresserad av konverteringsoptimering. Hör av dig.

Kontakta oss

Val av paket

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång!

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Mer än bara insikter

Prenumerera på vårt tillväxtbrev! 

Vi bjuder på spaningar inom marknadsföring och digital affärsutveckling, kundcase och en inblick i livet på Comdeva.