Att få in besökare på sin hemsida är toppen, men elda inte för kråkorna. Se till att dina besökare gör det du vill att de ska göra.
”72% av dina kunder vill inte ta ett köpbeslut utan att ha läst kundrecensioner.”
Nuläge
Utifrån ditt nuläge identifierar vi områden att förbättra.
Hypotes
Vi föreslår förbättringar som vi tror ger effekt.
Produktion
Nya sidor, nytt innehåll, nya erbjudanden.
A/B-testning
We analyze your brand and goals to craft a winning ad strategy.
Utvärdering
Tillsammans går vi igenom utfallet och hur vi går vidare.
Facebook Ads
Drive engagement and sales with targeted campaigns.
Facebook Ads
Drive engagement and sales with targeted campaigns.
Facebook Ads
Drive engagement and sales with targeted campaigns.
Facebook Ads
Drive engagement and sales with targeted campaigns.
I detta paket ingår:
Mellan CRO audit
Åtgärdslista
LARGE
Vår största audit börjar på 45 000kr. Kontakta oss för att se hur vi kan göra en audit för dig.
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
En konvertering innebär att en besökare gör något på webbplatsen som du vill att den ska göra. Oftast ett köp i en e-handel eller kontakt via formulär, telefon eller mail.
Konverteringsoptimering är arbetet med att öka andelen konverteringar på din webbplats utifrån antal besökare.
Till exempel att gå från att 3 av 100 fyller i ett formulär till att 5 av 100 gör det.
Du kan öka antalet konverteringar genom att få in fler besökare, men här arbetar vi med att samma antal besökare ska ge mer resultat.
Det korta svaret är: alltid! Förutsatt att du har besökare på din hemsida.
Konverteringsoptimering gör mer nytta ju lägre konverteringsgrad du har i ditt utgångsläge. Om till exempel en av tusen besökare kontaktar dig så har du en enorm förbättringspotential.
Genom ett pragmatiskt och systematiskt arbetssätt med hypotes, förändring, test och utvärdering kan vi åstadkomma stora förbättringar på din hemsida.
Vi vågar lova att konverteringsoptimering fungerar. Frågan är hur stor positiv förändring vi kan uppnå.
Det beror helt och hållet på bransch, produkt och målgrupp.
Generellt (med ”vanlig” leadsgenerering och e-handel) kan man säga att en konverteringsgrad på 2-5% som är bra.
För vissa branscher är det fantastiskt att bara få en förfrågan om året om de potentiella affärerna är stora, därför är det svårt att säga en generell siffra, det är helt och hållet upp till din situation.
© 2024 Comdeva
Enköping
Adress:
Gustav Dahléns gata 9A,
749 47 Enköping
Kontakt:
Stockholm
Adress:
Klarabergsviadukten 63
111 64 Stockholm
Kontakt:
© 2024 Comdeva
Maximera din digitala tillväxt.
Sidor
Cases
Artiklar
GrowMe
Om oss
Kontakta oss
Enköpings kontoret
Telefonnummer:
0171-309 40
Adress:
Gustav Dahléns gata 9A, 749 47 Enköping
Stockholms kontoret
Telefonnummer:
08-41 09 07 00
Adress:
Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång!
Prenumerera på vårt tillväxtbrev!
Vi bjuder på spaningar inom marknadsföring och digital affärsutveckling, kundcase och en inblick i livet på Comdeva.