Digital Nulägesanalys
Vi sammanfattar din digitala närvaro
Som utgångspunkt för din digitala tillväxtresa sammanfattar vi ditt nuläge, din spridning i olika kanaler och din prestation längs hela kundresan. Med ett 360 graders perspektiv får du en tydlig beskrivning av var du befinner dig i förhållande till din omvärld och dina konkurrenter. Vill du att vi utför en nulägesanalys av ditt företag? Tveka inte på att kontakta oss för ett kostnadsfritt möte redan idag.
VARFÖR GÖR MAN EN NULÄGESANALYS?
Om du vill utveckla din verksamhet på ett eller annat sätt är det bra att göra en nulägesanalys. Idag saknar många små och medelstora företag en digital strategi eller marknadsplan att utgå ifrån när de arbetar. Saknas dessa strategiska dokument är det viktigt att först och främst sammanställa en nulägesanalys och sätta sig in i företagets tidigare utförda kommunikations- och marknadsprojekt. Har man en noggrant framtagen nulägesanalys blir det också enklare i framtida arbetet, med att skapa kampanjer med tydlig målsättning och med information om utvärdering och mätetal. För att få en så bra bild som möjligt av ditt företags nuläge brukar vi titta på dom delarna företaget själva kan påverka internt samt den omvärld som påverkar företaget externt.
SÅ GÖR VI DIN NULÄGESANALYS.
Vid genomförandet av en nulägesanalys går vi igenom hur ditt företag arbetar med digital marknadsföring idag. Vi fastställer era styrkor samt svagheter och tittar på vad som fungerar bra och mindre bra i ert arbete idag. Vi gör även en noggrann undersökning kring branschen i sig och tittar på hur era konkurrenter jobbar digitalt.
Oftast ser processen ut på följande vis: