Så lyfte vi ett nytt varumärke i en känslig bransch
Uthyrning i andra hand kan vara läskigt, speciellt när man ska låta någon annan sköta det åt en. Att slå sig in i branschen utan ett känt varumärke var en stor utmaning för Bostadsagenturen.
Så lyfte vi ett nytt varumärke i en känslig bransch
Uthyrning i andra hand kan vara läskigt, speciellt när man ska låta någon annan sköta det åt en. Att slå sig in i branschen utan ett känt varumärke var en stor utmaning för Bostadsagenturen.
"För oss var det inte bara viktigt att få in besökare på sajten från Google, utan även visa besökarna att vi är ett seriöst och pålitligt företag.”
— Alexander, VD Bostadsagenturen
Uppdraget
Bli en välrenommerad aktör inom förmedling av bostäder i andra hand i Stockholm
I ett läge där Bostadsagenturen fick merparten av sina besökare från annonsering och ville nå ut mer valde de att anlita oss på Comdeva. Tillsammans tog vi fram en strategi med fokus på att:
Strukturera om webbplatsen för att navigera besökarna rätt beroende på var i sin kundresa de befinner sig; utforskande, jämförande eller beslutsfattande
Fylla på med genomtänkt innehåll för att driva organisk trafik från Google och samtidigt visa på förståelse och erfarenhet av branschen
Lyfta fram case, recensioner och betyg för att bekräfta att det är ett seriöst företag
Resultatet av vårt samarbete hittills
316% fler besökare från Google och mer än dubbelt så många leads på ett år
Under vårt samarbete har Bostadsagenturen gått från startup till en etablerad aktör på marknaden i Stockholm. Andelen trafik från Google har ökat från 12% till 59% och är nu den överlägset största trafikkällan.
En stor anledning till framgången är ett gediget SEO-arbete med allt ifrån teknisk optimering till A/B-testning av rubriker och mängder av guider och blogginlägg. Nu ser vi fram emot ännu ett år med stadig tillväxt för Bostadsagenturen!
Resultatet av vårt samarbete hittills
316% fler besökare från Google och mer än dubbelt så många leads på ett år
Under vårt samarbete har Bostadsagenturen gått från startup till en etablerad aktör på marknaden i Stockholm. Andelen trafik från Google har ökat från 12% till 59% och är nu den överlägset största trafikkällan.
En stor anledning till framgången är ett gediget SEO-arbete med allt ifrån teknisk optimering till A/B-testning av rubriker och mängder av guider och blogginlägg. Nu ser vi fram emot ännu ett år med stadig tillväxt för Bostadsagenturen!