Hemsidan är företagets bästa vän.

Dagens B2B- och B2C-köpare genomför upp till 80 % av köpresan på egen hand innan de kontaktar en säljare, något som bekräftas av bland annat Gartner och Forrester. Det gör att företagets hemsida aldrig har varit viktigare än nu för att attrahera, övertyga och konvertera potentiella kunder. Vår experterkompetens är att bygga, utveckla och optimera hemsidor som säljer.

comdeva-andreas-olssen

Varför behöver jag en (säljande) hemsida?

  • Det är idag en avgörande plattform för att skapa leads och affärer.
  • Med en säljande hemsida så ger du ditt varumärke rätt förutsättningar att nå ut till din målgrupp med ditt budskap.
  • Du skapar förutsättningar för att intresserade prospects ska lära sig mer om det Ni erbjuder.
  • Och i förlängningen bygger Ni förtroende som gör att fler nya prospects tar kontakt med Er och väljer att bli en ny kund.

”Idag görs 80% av köpresan görs digitalt. Du behöver svara på kundens frågor för att vara relevant.”

Ny hemsida med Comdeva - så här går det till

Steg 1

Förarbete

Vad ska hemsidan göra för dig? Vem är din besökare och vad vill den ha? Vi reder ut förutsättningarna i en omfattande workshop där vi lär känna dig och ditt företag.

Steg 2

Design och funktion

Baserat på din input och vår workshop så presenterar vi ditt företag på bästa sätt? Vi lägger också mycket tid på hur köpresan skall fungera på bästa sätt på din hemsida utifrån din målgrupp.

Steg 3

Innehåll

Vad förväntar sig besökaren hitta på hemsidan? Vad vill du förmedla? Text, bild och video produceras i detta steg. Det är här vi fyller din hemsida med allt det som gör att den bli du.

Steg 4

Testning

Ser hemsidan bra ut i mobil, dator och surfplatta? Fungerar alla knappar och formulär? Steg 4 handlar om testning, testning och testning. Allt för att ditt varumärke skall lysa klart när vi lanserar.

Steg 5

Lansering

Tada! Din nya hemsida! Vi firar med fika och ser till att hemsidan syns på Google och andra sökmotorer så fort som möjligt.

Våra verktyg för att bygga hemsidor

WordPress

WordPress är världens mest använda verktyg för att bygga hemsida och e-handel.

Shopify

Stabil och användarvänlig webbshop. Shopify är vår go-to e-handelsplattform.

Laravel

När du behöver full kontroll. Laravel är ett ramverk för att bygga hemsidor från scratch.

Webflow

Enkla, intuitiva hemsidor med utrymme för kreativ design. Då är Webflow perfekt.

Hitta rätt hemsidepaket för dig

LITEN

50 000

kr

En enklare komplett hemsida

I detta paket ingår:

Workshop

5 sidmallar

Mobildesign

Desktopdesign

Liten SEO analys

Textproduktion

Webbutveckling

Grundläggande spårning (Google site kit)

Test och lansering

MELLAN

Bästsäljare

90 000

kr

Vårt populäraste alternativ

I detta paket ingår:

Workshop

8 sidmallar

Sidkarta och flödeschema (wireframes)

Mobildesign

Desktopdesign

Webbutveckling

Mellan SEO analys

Textproduktion

Foto och film (30st bilder och 10sek video)

Ikonbibliotek

Standardspårning (Google site kit + pixlar och custom events)

Test och lansering

ANPASSAT

OFFERT

Anpassat för ditt företag

Vi tar fram ett skräddarsytt förslag utifrån dina förutsättningar. Detta ingår alltid hos Comdeva:

Workshop

Sidkarta och flödeschema (wireframes)

Design

Webbutveckling

SEO analys

Textproduktion

Foto och film

Ikonbibliotek

Illustrationer och grafik

Specialfunktioner (ex. prissnurra)

Anpassad spårning (allt det nödvändiga + dina önskemål)

Test och lansering

Custom Advertising Solutions for Every Platform

MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.

Vanliga frågor

Ska jag skaffa en ny hemsida eller bygga om min nuvarande?

Det finns bara ett sätt att ta reda på vilket sätt som är bäst för dig.

Lista alla brister du upplever med hemsidan idag och alla funktioner du saknar.

Utifrån din specifikation kan vi räkna på vilken lösning som är mest kostnadseffektiv; att bygga om befintlig hemsida eller bygga en helt ny.

Går det att använda mina gamla bilder och texter på den nya hemsidan?

Självklart! Har du bilder, videos, texter och annat innehåll sedan tidigare så kan vi för över det till din nya hemsida.

Innehåll kan dock åldras. Därför är det viktigt att titta på är om materialet fortfarande är relevant utifrån er verksamhet, produkter och målgrupper.

Behöver du nytt innheåll på din nya hemsida så kan vi ta fram det.

Läs mer om Comdevas innehållsproduktion >

Hur får jag in besökare på min hemsida?

Det finns flera strategier för att få in besökare på sin hemsida.

Den grundläggande ”trafiken” till din hemsida är de som skriver in din hemsidas adress i webbläsaren. Det kallas direkttrafik och den får du genom att ha ett starkt varumärke, att kunder återkommer och att de pratar gott om dig.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig bygga ditt varumärke här >

Du kan även köpa trafik genom att till exempel annonsera på Google, i digitala medier eller i sociala medier.

Läs mer om digital marknadsföring här >

Du kan även få in en betydande mängd trafik från sökmotorer, i huvudsak Google. Om du  syns på Google eller inte beror på en rad faktorer, men framförallt gäller det att hemsidan har relevanta och välformulerade texter om ämnen som rör din verksamhet och dina produkter.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med sökmotoroptimering här >

Du är helt klart intresserad av en ny hemsida. Hör av dig.

Kontakta oss

Jag är intresserad!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång.