Dagens B2B- och B2C-köpare genomför upp till 80 % av köpresan på egen hand innan de kontaktar en säljare, något som bekräftas av bland annat Gartner och Forrester. Det gör att företagets hemsida aldrig har varit viktigare än nu för att attrahera, övertyga och konvertera potentiella kunder. Vår experterkompetens är att bygga, utveckla och optimera hemsidor som säljer.
”Idag görs 80% av köpresan görs digitalt. Du behöver svara på kundens frågor för att vara relevant.”
Förarbete
Vad ska hemsidan göra för dig? Vem är din besökare och vad vill den ha? Vi reder ut förutsättningarna i en omfattande workshop där vi lär känna dig och ditt företag.
Design och funktion
Baserat på din input och vår workshop så presenterar vi ditt företag på bästa sätt? Vi lägger också mycket tid på hur köpresan skall fungera på bästa sätt på din hemsida utifrån din målgrupp.
Innehåll
Vad förväntar sig besökaren hitta på hemsidan? Vad vill du förmedla? Text, bild och video produceras i detta steg. Det är här vi fyller din hemsida med allt det som gör att den bli du.
Testning
Ser hemsidan bra ut i mobil, dator och surfplatta? Fungerar alla knappar och formulär? Steg 4 handlar om testning, testning och testning. Allt för att ditt varumärke skall lysa klart när vi lanserar.
Lansering
Tada! Din nya hemsida! Vi firar med fika och ser till att hemsidan syns på Google och andra sökmotorer så fort som möjligt.
WordPress
WordPress är världens mest använda verktyg för att bygga hemsida och e-handel.
Shopify
Stabil och användarvänlig webbshop. Shopify är vår go-to e-handelsplattform.
Laravel
När du behöver full kontroll. Laravel är ett ramverk för att bygga hemsidor från scratch.
Webflow
Enkla, intuitiva hemsidor med utrymme för kreativ design. Då är Webflow perfekt.
LITEN
I detta paket ingår:
Workshop
5 sidmallar
Mobildesign
Desktopdesign
Liten SEO analys
Textproduktion
Webbutveckling
Grundläggande spårning (Google site kit)
Test och lansering
I detta paket ingår:
Workshop
8 sidmallar
Sidkarta och flödeschema (wireframes)
Mobildesign
Desktopdesign
Webbutveckling
Mellan SEO analys
Textproduktion
Foto och film (30st bilder och 10sek video)
Ikonbibliotek
Standardspårning (Google site kit + pixlar och custom events)
Test och lansering
ANPASSAT
Vi tar fram ett skräddarsytt förslag utifrån dina förutsättningar. Detta ingår alltid hos Comdeva:
Workshop
Sidkarta och flödeschema (wireframes)
Design
Webbutveckling
SEO analys
Textproduktion
Foto och film
Ikonbibliotek
Illustrationer och grafik
Specialfunktioner (ex. prissnurra)
Anpassad spårning (allt det nödvändiga + dina önskemål)
Test och lansering
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Det finns bara ett sätt att ta reda på vilket sätt som är bäst för dig.
Lista alla brister du upplever med hemsidan idag och alla funktioner du saknar.
Utifrån din specifikation kan vi räkna på vilken lösning som är mest kostnadseffektiv; att bygga om befintlig hemsida eller bygga en helt ny.
Självklart! Har du bilder, videos, texter och annat innehåll sedan tidigare så kan vi för över det till din nya hemsida.
Innehåll kan dock åldras. Därför är det viktigt att titta på är om materialet fortfarande är relevant utifrån er verksamhet, produkter och målgrupper.
Behöver du nytt innheåll på din nya hemsida så kan vi ta fram det.
Det finns flera strategier för att få in besökare på sin hemsida.
Den grundläggande ”trafiken” till din hemsida är de som skriver in din hemsidas adress i webbläsaren. Det kallas direkttrafik och den får du genom att ha ett starkt varumärke, att kunder återkommer och att de pratar gott om dig.
Läs mer om hur vi kan hjälpa dig bygga ditt varumärke här >
Du kan även köpa trafik genom att till exempel annonsera på Google, i digitala medier eller i sociala medier.
Läs mer om digital marknadsföring här >
Du kan även få in en betydande mängd trafik från sökmotorer, i huvudsak Google. Om du syns på Google eller inte beror på en rad faktorer, men framförallt gäller det att hemsidan har relevanta och välformulerade texter om ämnen som rör din verksamhet och dina produkter.
Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med sökmotoroptimering här >
Sidor
Enköpings kontoret
Telefonnummer:
Adress:
Gustav Dahléns gata 9A, 749 47 Enköping
Stockholms kontoret
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång.