Marketing automation, email marketing och nyhetsbrev - Skapa kraft i riktade budskap via epost

Med hjälp av marketing automation kan du automatisera repetitiva aktiviteter. Det kan t.ex. handla om automatiserade e-postflöden (välkomstmail, påminnelser) eller så kallad Lead-nurturing (vårda leads genom att skicka rätt budskap vid rätt tidpunkt).

comdevas-anställda-pratar-nyhetsbrev-marketing-automation

Vad är marketing automation och hur jobbar du med det?

  • E-postmarknadsföring eller email marketing är en teknik där du skickar riktade budskap med hjälp av epost för att bygga relationer till nya kunder, driva försäljning
  • Se till att välja en plattform som stödjer Ert mål. Ex  leadgenerering eller e-postmarknadsföring.
  • Skapa tydliga flöden utifrån Ert syfte: ex:
    Lead-nurturing: ( automatiserat flöde där leads får innehåll som gradvis utbildar dem och för dem närmare ett köp) eller ex: Kundlojalitet: (Automatisera påminnelser om återköp eller skicka erbjudanden till lojala kunder). 
comdevas-anställda-pratar-nyhetsbrev-marketing-automation

40% av av mottagare av automatiserad epost med riktade erbjudanden har någon gång gått vidare och genomfört köp.

E-postmarknadsföring eller email marketing är en teknik där du skickar riktade budskap med hjälp av epost för att bygga relationer till nya kunder, driva försäljning genom kampanjer och för att informera om nyheter, produkter eller tjänster till nya eller befintliga kunder.

Comdeva har en djup kunskap inom Marketing Automation och epost marknadsföring och vi stöttar dig gärna i arbetet.

Vår process för marketing automation, email marketing och nyhetsbrev

Steg 1

Kundresan och kundens behov

När du skall sätta upp ett Automatiserat flöde (Marketing Automation) så är det bästa att utgå  från kunden och hur du kan addera värde eller nytta.

Steg 2

Definiera dina mål

Vad vill du åstadkomma med marketing automation, email marketing eller nyhetsbrev? Börja med att definiera dina mål så blir det enklare att sen definiera actions.

Steg 3

Sätt upp innehåll som ska levereras

När du vet hur kundresan ser ut, vad du vill åstadkomma och hur du adderar värde för din kund – Då är det dags att skapa innehåll som är anpassat mot olika situationer och målgrupper.

Steg 4

Sätt upp flöden

Därefter så skapar du upp olika flöden, t.ex. välkomstmeddelanden, påminnelser eller olika typer av budskap och innehåll om det handlar om nyhetsbrev som du riktar mot dina målgrupper.

Steg 5

Mät, följ upp och korrigera

Till sist, samla data, titta på hur många som läser dina meddelande, öppningsfrekvens, om det leder till önskat mål och så korrigerar du löpande för att förbättra resultaten.

Våra verktyg inom marketing automation och email marketing

MailChimp

Klaviyo

Hubspot

Hitta rätt paket för dig

Custom Advertising Solutions for Every Platform

  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.

Vanliga frågor

Vill du komma igång med epostmarknadsföring?
 Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Jag är intresserad!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång.