Comdeva hjälper dig med din e-handel

WooCommerce, Shopify eller kanske custom e-handel.  Oavsett plattform så hjälper Comdeva dig från strategi och kundresa i teori till UX och konverteringsoptimering i praktiken. Vi har hjälpt företag i Sverige, Norden och Europa att lyckas med sin e-handelssatsning. Kontakta oss för ett 360 graders perspektiv på e-handel.

Utklipp från Karin sömmares ehandel

Dags att investera i ny ehandel - Utgå från din kundresa när du väljer plattform!

  • Är det dags att investera i en ny e-handel? Innan du bestämmer dig för val av plattform – Utgå från din affär, din marknadsplan, dina kunder och dina behov – och låt plattformen du väljer anpassas efter ditt och dina kunders behov och hur kundresan ser ut. 
  • Gör förarbetet ordentligt, testa gärna din design, UX och dina wireframes på ett antal kunder innan du kör igång projektet – Det gör att du hamnar mer rätt från början.
  • När du är live, Jobba kontinuerligt med optimering av UX, Inbound och outbound kommunikation för att framgångsrikt växa din affär. 
Customerjourney

Comdeva utvecklar ehandelslösningar baserat på Shopify och WoCommerce

En av de största utmaningarna vid val av ny e-handel är att välja en plattform som är skalbar och flexibel nog att möta framtida behov och som faktiskt utgår från din kundresa! En ordentlig förstudie och marknadsstrategi innan säkrar att du som företag täcker in alla aspekter av driftsättning för framtiden. Där kan Comdeva hjälpa dig!

Vår process för en E-handel som konverterar

Steg 1

E-handel Strategi

Vi hjälper dig att identifiera din målgrupp och din digitala tillväxtstrategi. Baserat på den och funktionskrav så hjälper vi dig att välja plattform.

Steg 2

E-handel Plattform

Val av plattform görs utifrån din affär och dina förutsättningar. Därefter driftsätter vi din ehandel i nära samarbete med Ert team.

 

Steg 3

E-handel UX

En E-handel som konverterar är direkt avgörande för hur framgångsrik du blir. Vi hjälper dig med design och datadriven UX. Vår långa erfarenhet av ehandel gör oss till en stark partner inom UX och konvertering.

Steg 4

E-handel och SEO

Såväl teknisk som innehållsmässig SEO är grunden i din e-handel. Bygg den rätt från början så underlättar du din resa. Comdeva har lång erfarenhet av att driva ehandel och vi stöttar Er med både teknisk och innehållsmässigt SEO arbete. 

Steg 5

E-handel Drift

Löpande tekniska uppdateringar, Innehåll, UX och konverterings-optimeringar samt marknadsföring är avgörande för att kunna skapa en tillväxt i din ehandel. Vi är en naturlig partner med stort fokus på affär och kundnytta.

Comdeva E-handel från Shopify eller WoCommerce med fokus på

Funktionalitet

Din ehandelslösning behöver har rätt funktionalitet för ditt unika behov med utgångspunkt i din kundresa Vi hjälper dig med förstudie och kravställan mot plattformsleverantörer.

UX och Personalisering

Med utgångspunkt tagen i din affär och dina kunder bygger vi en design som säljer och som följer din kundresa. 

Skalbarhet

För att du ska kunna växa i flera år så krävs lösningar som är skalbara med gränssnitt mot affärsysstem, PIM och affärssystem. Vi har erfarenhet av Ehandel i Sverige, Norden och på Europeisk nivå – Vi vet vilka utmaningarna är längs vägen och kan stötta dig.

Support och Drift

Med våra hostade lösningar säkrar du drift 24/7/365 och du har en partner som agerar snabbt om något i din e-handel inte fungerar. Vi vet hur kritiskt nedtid i en ehandel är!

Drift av din ehandel / Ecommerce manager

Vi har hjälpt Startups, svenska bolag och Europeiska gaseller att växa digitalt med E-handel.

  • Comdeva hjälper dig med din förstudie, funktionalitet och val av plattform utifrån dina affärsbehov och vilken målgrupp du vänder dig till.
  • Vi arbetar nära Ert team genom hela driftsättningsprocessen och vår projektmodell bygger på korta sprintar me nära avstämning för att alla i projektet skall kunna följa med.
  • Vi har lång erfarenhet av Ehandel och vi finns med Er även efter driftsättning och stöttar er operativt med inbound/outbound marketing och konverteringsoptimering.
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.

Vanliga frågor inom E-handel

Behöver du hjälp med din e-handel?
 Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Jag är intresserad!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång.