Konverteringsoptimering
Få din webbplats eller e-handel att generera fler leads och affärer med konverteringsoptimering. Med hjälp av insamlad data sätter vi en strategi och hjälper dig att få fler besökare att göra det du vill att de ska göra.
Hur kan vi guida dina besökare rätt?
Varje besökare har ett ärende på din webbplats. Genom att kartlägga vad de har för behov och vad de letar efter för information kan vi anpassa innehållet på webbplatsen för att guida dem rätt, hela vägen till en konvertering.
För att analysera besökarnas beteende sätter vi upp spårning på webbplatsen med olika mål. Spårningen visar bland annat:
- Hur länge stannar besökarna
- Vilka sidor är de inne på
- Hur många fyller i formulär
- Var kommer de ifrån (Google sök, annonser, sociala medier osv)
- Hur scrollar och klickar dom?
- Vilka sökningar på Google har lett dem hit?
Spårningen gör att vi kan formulera teorier kring vad som kan ge fler konverteringar i slutändan. Är det till exempel så att många av besökarna går hela vägen till kassan men få genomför köpet?
Då behöver man se över kassan och betalningslösningar. Du kanske saknar rätt betalningsalternativ, eller så är det för krångligt att genomföra köpet. Kanske är fraktkostnaden för hög? Utifrån data och hypoteser testar vi olika förändringar på webbplatsen för att se vad som genererar en högre konverteringsgrad.