2020 var Nelson Garden redo att ta nästa stora digitala kliv i Europa. För att lyckas söktes en multidisciplinär byrå med erfarenheter från liknande tillväxtresor. En partner som inte bara behärskade varumärke och marknadsföring utan också e-handelsprocessen, organisationsförändring och plattforms-byggande.Valet föll på Comdeva.
2020 var Nelson Garden redo att ta nästa stora digitala kliv i Europa. För att lyckas söktes en multidisciplinär byrå med erfarenheter från liknande tillväxtresor. En partner som inte bara behärskade varumärke och marknadsföring utan också e-handelsprocessen, organisationsförändring och plattforms-byggande.
Projektledning – Från start har Comdeva ansvarat för all projektledning av digitaliseringen av Nelson Gardens affär. Från interna utbildningar till framtagande av alla plattformar.
E-tailing – Comdeva har byggt upp distribution och ett nätverk av online-återförsäljare som driver försäljningen vid sidan av egna marknadsplatser och brandstores.
Varumärkesstrategi – Med nya digitala marknader att erövra skapade Comdeva en helt ny strategi för varumärket. En strategi där marknadsföring, content och kanalval kunde anpassas effektivt och trovärdigt till olika marknader, språk och målgrupper.
TRYGGHET I TILLVÄXT
Från utmaningar till möjligheter
Med Comdeva som partner skapades de idealiska förutsättningarna för Nelson Garden att erövra den digitala fröhandelsarenan i Europa. En tydlig strategisk väg banades med fokus på effektiv kanalstrategi, plattformsförbättringar och varumärkesförstärkning. Comdevas dedikation till tillväxt och avkastning skapade tidigt en känsla av trygghet bland ledning och ägare. Byråns snabba start med befintliga nätverk och kompetenser gjorde en betydande skillnad. Resultatet är imponerande: På bara tre år har Comdeva tagit Nelson Garden till topp 10 på den konkurrensintensiva tyska marknaden, där de nu utmanar de långvariga jättarna inom fröbranschen i Europa. Det är en framgångsrik resa som visar att utmaningar kan omvandlas till möjligheter.
Trygghet i Tillväxt
Från utmaningar till möjligheter
Med Comdeva som partner skapades de idealiska förutsättningarna för Nelson Garden att erövra den digitala fröhandelsarenan i Europa. En tydlig strategisk väg banades med fokus på effektiv kanalstrategi, plattformsförbättringar och varumärkesförstärkning. Comdevas dedikation till tillväxt och avkastning skapade tidigt en känsla av trygghet bland ledning och ägare. Byråns snabba start med befintliga nätverk och kompetenser gjorde en betydande skillnad. Resultatet är imponerande: På bara tre år har Comdeva tagit Nelson Garden till topp 10 på den konkurrensintensiva tyska marknaden, där de nu utmanar de långvariga jättarna inom fröbranschen i Europa. Det är en framgångsrik resa som visar att utmaningar kan omvandlas till möjligheter.