Med hjälp av Marketing automation kan du automatisera repetitiva aktiviteter. Det kan t.ex. handla om Automatiserade e-postflöden (t.ex. välkomstserier, påminnelser) eller sk Lead-nurturing (vårda leads genom att skicka rätt budskap vid rätt tidpunkt). Syftet är att spara tid, förbättra effektivitet och öka lönsamheten vid t.ex. ehandel eller lead genering.
E-postmarknadsföring eller email marketing är en teknik där du skickar riktade budskap med hjälp av epost för att bygga relationer till nya kunder, driva försäljning genom kampanjer och för att informera om nyheter, produkter eller tjänster till nya eller befintliga kunder.
Comdeva har en djup kunskap inom Marketing Automation och epost marknadsföring och vi stöttar dig gärna i arbetet.
“81% of consumers research brands on social media before purchasing.”
92% of small businesses struggle to target the right audience online. We ensure your ads connect with people who matter most.
När du skall sätta upp ett Automatiserat flöde (Marketing Automation) så är det bästa att utgå från kunden och hur du kan addera värde eller nytta.
Vad vill du åstadkomma med marketing automation, email marketing eller nyhetsbrev. Börja med att definiera dina mål så blir det enklare att sen definiera actions.
När du vet hur kundresan ser ut, vad du vill åstadkomma och hur du adderar värde för din kund – Då är det dags att skapa innehåll som är anpassat mot olika situationer och målgrupper.
Därefter så skapar du upp olika flöden, t.ex. välkomstmeddelanden, påminnelser eller olika typer av budskap och innehåll om det handlar om nyhetsbrev som du riktar mot dina målgrupper.
Till sist, samla data, titta på hur många som läser dina meddelande, öppningsfrekvens, om det leder till önskat mål och så korrigerar du löpande för att förbättra resultaten.
Litet
I detta paket inkluderas:
Välkomstautomation
1 nyhetsbrev / månad
I detta paket inkluderas:
Välkomstautomation
2 nyhetsbrev / månad
Stort
I detta paket inkluderas:
Välkomstautomation
3 nyhetsbrev / månad
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Metric | Pre-Campaign | Post-Campaign | Change |
---|---|---|---|
Webstie Traffic | 1,200 visitors | 4,800 visitors | +300 % |
Average Time on Site | 1:30 | 3:20 | +122 % |
Bounce Rate | 60 % | 42 % | -18 % |
Marketing automation är processen för att automatiskt sända ut budskap kopplat till kundresan, situation och tidpunkt.
Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
© 2024 Comdeva
Enköping
Adress:
Gustav Dahléns gata 9A,
749 47 Enköping
Kontakt:
Stockholm
Adress:
Klarabergsviadukten 63
111 64 Stockholm
Kontakt:
© 2024 Comdeva
Maximera din digitala tillväxt.
Sidor
Cases
Artiklar
GrowMe
Om oss
Kontakta oss
Enköpings kontoret
Telefonnummer:
0171-309 40
Adress:
Gustav Dahléns gata 9A, 749 47 Enköping
Stockholms kontoret
Telefonnummer:
08-41 09 07 00
Adress:
Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång!
Prenumerera på vårt tillväxtbrev!
Vi bjuder på spaningar inom marknadsföring och digital affärsutveckling, kundcase och en inblick i livet på Comdeva.