Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Marketing Automation, email marketing och nyhetsbrev - Vi hjälper dig skapa kraft i riktade budskap via epost

Med hjälp av Marketing automation kan du automatisera repetitiva aktiviteter. Det kan t.ex. handla om Automatiserade e-postflöden (t.ex. välkomstserier, påminnelser) eller sk Lead-nurturing (vårda leads genom att skicka rätt budskap vid rätt tidpunkt). Syftet är att spara tid, förbättra effektivitet och öka lönsamheten vid t.ex. ehandel eller lead genering.

E-postmarknadsföring eller email marketing är en teknik där du skickar riktade budskap med hjälp av epost för att bygga relationer till nya kunder, driva försäljning genom kampanjer och för att informera om nyheter, produkter eller tjänster till nya eller befintliga kunder. 

Comdeva har en djup kunskap inom Marketing Automation och epost marknadsföring och vi stöttar dig gärna i arbetet. 

Vad är marketing automation och hur jobbar du med det?

  • Välj rätt plattform (t.ex. HubSpot, ActiveCampaign, Mailchimp, Klaviyo (för e-handel), Pardot (för B2B).
  • Se till att välja en plattform som stödjer Ert mål. Ex  leadgenerering eller e-postmarknadsföring.
  • Skapa tydliga flöden utifrån Ert syfte: ex:
    Lead-nurturing: ( automatiserat flöde där leads får innehåll som gradvis utbildar dem och för dem närmare ett köp) eller ex: Kundlojalitet: (Automatisera påminnelser om återköp eller skicka erbjudanden till lojala kunder). 
  • Justera innehåll, segment och triggers baserat på prestanda i dina utskick.

“81% of consumers research brands on social media before purchasing.”

92% of small businesses struggle to target the right audience online.
We ensure your ads connect with people who matter most.

Vår process för framgångsrik hantering av marketing automation, email marketing och nyhetsbrev

Steg 1

När du skall sätta upp ett Automatiserat flöde (Marketing Automation) så är det bästa att utgå  från kunden och hur du kan addera värde eller nytta.

Steg 2

Vad vill du åstadkomma med marketing automation, email marketing eller nyhetsbrev. Börja med att definiera dina mål så blir det enklare att sen definiera actions.

Steg 3

När du vet hur kundresan ser ut, vad du vill åstadkomma och hur du adderar värde för din kund – Då är det dags att skapa innehåll som är anpassat mot olika situationer och målgrupper.

Steg 4

Därefter så skapar du upp olika flöden, t.ex. välkomstmeddelanden, påminnelser eller olika typer av budskap och innehåll om det handlar om nyhetsbrev som du riktar mot dina målgrupper.

Steg 5

Till sist, samla data, titta på hur många som läser dina meddelande, öppningsfrekvens, om det leder till önskat mål och så korrigerar du löpande för att förbättra resultaten.

Våra Partners inom Market Automation och Email Marketing

MailChimp

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Klaviyo

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Hubspot

Drive engagement and sales with targeted campaigns.

Hitta rätt paket för dig

Litet

8 000

kr/månad

Det mindre företaget

I detta paket inkluderas:

Välkomstautomation

1 nyhetsbrev / månad

Mellan

Bästsäljare

15 000

kr/månad

För det mellanstora företaget

I detta paket inkluderas:

Välkomstautomation

2 nyhetsbrev / månad

Stort

25 000

kr/månad

För det stora företaget

I detta paket inkluderas:

Välkomstautomation

3 nyhetsbrev / månad

Custom Advertising Solutions for Every Platform

MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.
MetricPre-CampaignPost-CampaignChange
Webstie Traffic1,200 visitors4,800 visitors+300 %
Average Time on Site1:303:20+122 %
Bounce Rate60 %42 %-18 %
  • The campaign drove significant increases in both traffic and engagement, translating directly into more sales.
  • Improvements in time spent on site and bounce rate suggest better audience targeting and content relevance.
  • The higher conversion rate and AOV underscore the effectiveness of targeted ads and messaging.

Vanliga frågor

Vad är marketing automation

Marketing automation är processen för att automatiskt sända ut budskap kopplat till kundresan, situation och tidpunkt.

FAQ Question 2

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

FAQ Question 3

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Vill du ha liknande resultat för ditt företag?
 Hör av dig till oss!

Kontakta oss

Val av paket

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för att komma igång!

Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Mer än bara insikter

Prenumerera på vårt tillväxtbrev! 

Vi bjuder på spaningar inom marknadsföring och digital affärsutveckling, kundcase och en inblick i livet på Comdeva.