Med en tvåstegs-kampanj på Metas plattformar hjälpte vi Kits Contractor öka försäljningen samt sprida deras varumärke till många nya personer under våren.
Annonseringen nådde 120 088 användare med 273 219 exponeringar och ledde till 220 st sålda säckar.
Syftet med kampanjen:
- Sälja mer material på storsäck än föregående år
- Lokalt öka kännedomen om Kits Contractor och deras produkter
Hur vi planerade kampanjen
För att nå nya potentiella kunder och påminna återkommande kunder i Enköpingsregionen valde vi att skapa annonsering i två steg på Facebook och Instagram. Vi skapade annonser som skulle generera intresse för varumärket samt sprida information om kampanjerbjudandet på produkterna.
Lär mer om hur vi arbetar med social media marketing här >
Steg 1 – Skapa kännedom
Den första kampanjen var en videokampanj med fokus att skapa större kännedom om Kits Contractor. I det här fallet använde vi en video för att visualisera hur företaget gör hemleveranser av återvunna material på storsäck.
Steg 2 – Uppmana till beställning
Kampanjerbjudandet kommunicerades till den riktade målgruppen genom en trafikkampanj. På hemsidan skapade vi ett nytt formulär där potentiella kunder enkelt kunde beställa önskat material för att kickstarta sin trädgård inför våren.
Steg 3 – Optimering av annonser
Under kampanjperioden gjorde vi olika varianter av annonserna där vi bytte ut text och bild för att hitta det som målgruppen nappade mest på.
Lär mer om hur vi arbetar med konverteringsoptimering här >
Resultatet
Våra kampanjer på facebook och instagram gav Kits:
- 440% fler sålda säckar mot samma period föregående år
- Räckvidd på 120 088 unika konton
- 801 besökare på webbplatsen
- 220 sålda säckar
- ROAS på 2948%
Med rätt strategi, budget, design och målgrupp kan meta-annonsering generera en bra ROAS och ökad försäljning.
Behöver ditt företag också hjälp att skapa lönsam meta-annonsering? Boka gärna ett möte med oss!